czwartek, 09 maj 2019 14:56

Majówka junioratu

Tegoroczny długi majowy weekend był dla nas, sióstr juniorystek, wspaniałą okazją do wspólnego spotkania, łączącego czas na formację i rekreację pomiędzy centrami w Polsce. Wczesnym rankiem 30 kwietnia majówkę rozpoczęły siostry z centrum pniewskiego i poznańskiego, czyli pierwsza ekipa, która wyruszyła w daleką drogę na „Wyspę” do nietuzinkowego miejsca usytuowanego niedaleko Buska Zdroju w województwie świętokrzyskim, wypełnionego pięknem zarówno otoczenia, jak i posługujących tam na co dzień osób: ks. Witolda i p. Heleny...

Pobyt w pustelni na „Wyspie” pozwolił nam wypłynąć na głębię (nie tylkosmile) duchową oraz umocnić siostrzane więzi poprzez wspólną modlitwę i czas dany od Boga, aby być razem. W ciągu naszego pobytu w tym wyjątkowym miejscu miałyśmy także okazję spotkać się i wspólnie zasiąść do stołu z różnymi gośćmi „Wyspy”, m.in. z ks. bp. Janem Piotrowskim.

W ciągu kolejnych dni dane nam również było odkrywać piękno okolicy, m.in. przez zdobycie szczytów wież Zamku Królewskiego w Chęcinach, zwiedzanie Muzeum Archeologicznego w Wiślicy oraz „Świętokrzyskiego Sztetlu” w Chmielniku, gdzie miałyśmy możliwość odkryć kawałek historii Żydów w Polsce.

Druga ekipa z centrum warszawskiego i łódzko-sieradzkiego zaczęła swoją podróż 2 maja. Miejscem docelowym była dla nas Jasna Góra, gdzie czekała na nas Matka Boża w jasnogórskim wizerunku. Droga do Częstochowy dała nam sposobność do odwiedzenia wspólnot, do których należymy. Niewątpliwie, najbardziej skorzystały na tym siostry z Lublina, które w podróży doświadczyły gościnności naszych wspólnot zarówno w Warszawie, jak i w Łodzi.

Dnia 3 maja rano pełen skład junioratu zgromadził się w Częstochowie na wspólnym uczestnictwie w uroczystej Mszy św. sprawowanej pod przewodnictwem abpa Stanisława Gądeckiego, gdzie rozpoczęłyśmy obchody ku czci NMP Królowej Polski. Miłą niespodzianką tego dnia było dla nas także spotkanie z ks. abp. Wacławem Depo, a także wspólna modlitwa i kolacja z naszymi siostrami ze wspólnoty przy ul. Pułaskiego.

Następnego dnia nieubłaganie nadszedł czas rozstania. Siostry z centrum pniewskiego i poznańskiego wyruszyły do kościoła oo. karmelitów w Poznaniu, gdzie miało miejsce czuwanie przy kopii obrazu Matki Bożej Jasnogórskiej, którego peregrynacja w archidiecezji poznańskiej wkrótce się rozpocznie. Szczególnym i niespodziewanym przystankiem na trasie z Częstochowy do Poznania było także nawiedzenie Sanktuarium św. Józefa w Kaliszu.

Tymczasem juniorat warszawsko-łódzki kontynuował swoje spotkanie na Jasnej Górze we własnym gronie. Był to czas refleksji nad wczoraj, dziś i jutrem naszego Zgromadzenia. Po południu uczestniczyłyśmy we Mszy św., którą celebrował o. Wojciech Dec OSPPE, a także wysłuchałyśmy konferencji na temat „Maryja – uczennica Boga i wychowawczyni człowieka”.

We wszystkich spotkanych osobach, w każdym nawiedzonym przez nas miejscu, w każdej wspólnocie, która nas tak wspaniale przyjęła, w naszych przełożonych oraz w każdej z nas niech Bóg będzie uwielbiony!

Z darem modlitwy, siostry juniorystki