Przełożona generalna m. Beata Mazur

M.Beata MazurM. Beata Mazur - urodziła się 1 czerwca 1968 roku w Sulęcinie. Wychowała się w Gliśnie, wiosce w województwie lubuskim. Do Zgromadzenia Sióstr Urszulanek Serca Jezusa Konającego wstąpiła 26 sierpnia 1988 roku w Pniewach. Tam też złożyła pierwsze śluby zakonne 15 sierpnia 1990 roku, przyjmując jako szczególną tajemnicę swojego życia duchowego predykat od Chrystusa Króla Chwały. Profesję wieczystą złożyła w święto Przemienienia Pańskiego, 6 sierpnia 1995 roku w Pniewach.

Przez wiele lat była katechetką w Łodzi i Sycowie. Pełniła posługę przełożonej lokalnej we wspólnotach w Łodzi przy ul. Czerwonej i w Warszawie przy ul. Wiślanej. Od 2014 roku posługiwała jako przełożona centrum warszawskiego.

XVII Kapituła Generalna Zgromadzenia w dniu 20 lipca 2019 roku wybrała m. Beatę Mazur na przełożoną generalną – ósmą następczynię Matki Założycielki. Tego dnia w liturgii słowa Mszy św. wybrzmiały słowa z Księgi Proroka Izajasza, które stały się dla m. Beaty światłem i kierunkiem na powierzoną jej przez Boga posługę (Mt 12, 14-21):

Oto mój Sługa, którego wybrałem, umiłowany mój, w którym moje serce ma upodobanie. Położę ducha mojego na Nim, a On zapowie prawo narodom. Nie będzie się spierał ani krzyczał, i nikt nie usłyszy na ulicach Jego głosu. Trzciny zgniecionej nie złamie ani knota tlejącego nie dogasi, aż zwycięsko sąd przeprowadzi. W Jego imieniu narody nadzieję pokładać będą.
piątek, 02 kwiecień 2021 11:23

Wielkanoc 2021

Wierzyć to nic innego,
jak w nocy świata dotknąć ręki Boga,
i tak – w ciszy – słuchać słowa i dostrzec Miłość…
Benedykt XVI

Drodzy Przyjaciele!

Grób jest pusty! Nie ma w nim Pana. On zmartwychwstał!

środa, 23 grudzień 2020 07:40

Życzenia na Boże Narodzenie 2020 roku

Nazwano Go imieniem: Przedziwny Doradca, Bóg Mocny, Odwieczny Ojciec, Książę Pokoju
Iz 9, 5b

Drodzy Przyjaciele,

za nami Adwent – czas wzmożonego oczekiwania na spotkanie z Tym, który przychodzi zamieszkać między nami, by nauczyć nas prostej miłości, silniejszej od wszelkiej nienawiści, oraz pojednania, znoszącego dzielące nas granice...

Podróż do Ameryki Łacińskiej liniami szwajcarskimi SWISS rozpoczęłyśmy wieczorem 23 stycznia br. z lotniska Chopina w Warszawie. Z przesiadką w Zurychu i w São Paulo po 23 godzinach podróży dotarłyśmy do Buenos Aires. Na lotnisku oczekiwały na nas s. Marisa z s. Olgą i siostry z Brazylii (Lourdes i Clesi), które chwilę przed nami przyleciały do Argentyny...

"Nie bój się, Maryjo..."
Łk 1,30

Kochane Siostry,

przygotowując się do uroczystości Zwiastowania Pańskiego, przeżywamy uroczystość św. Józefa Oblubieńca Najświętszej Maryi Panny. Dwa zwiastowania, które zmieniły życie Maryi i Józefa, zatrzymały bieg ich codzienności, odwróciły kierunek myślenia…

Podróż do Tanzanii to wielka wyprawa – z Rzymu do Doha (Katar) leci się 5 godzin i 10 minut, a z Doha do Kilimandżaro (Tanzania) 6 godzin i 10 minut. Do tej podróży przygotowywałyśmy się z m. Franciszką w Rzymie. 16 października 2019 roku, przed wyjazdem na lotnisko o godz. 19.00, z siostrami z obu wspólnot przy via del Casaletto, w kaplicy domu generalnego, powierzyłyśmy naszą podróż Bożej Opatrzności i po pożegnaniu ruszyłyśmy na lotnisko. Przed nami formalności na lotnisku, oczekiwanie na lot i sama podróż w przestworzach, wysoko nad ziemią... Na lotniskach i w samolocie można zobaczyć ludzi z różnych stron świata…

20 lipca 2019 roku podczas XVII Kapituły Generalnej Pan Jezus, po raz kolejny, wezwał mnie po imieniu i powiedział „pójdź za Mną”, powierzając mi posługę przełożonej generalnej w naszym Zgromadzeniu. Wobec czekającego mnie zadania staję z pokorą i drżeniem, a jednocześnie z ufnością, że Duch Święty będzie prowadził i mnie, i Siostry, byśmy wspólnie rozeznawały Boże drogi i odważnie nimi kroczyły...