W Issunie (Tanzania): W roku 1996 powstała 2-letnia szkoła zawodowa, w której kroju, szycia oraz prac domowych itp. uczy się ok. 60 dziewcząt. Jest to typ szkoły homecraft (zawodowej), bardzo rozpowszechniony w Tanzanii, przede wszystkim w środowiskach misyjnych. Przygotowuje praktycznie do zawodu i daje pewną kulturę ogólną. Dziewczęta na zakończenie szkoły zdają egzamin państwowy i uzyskują odpowiedni dyplom.
W Primavera do Leste (Brazylia): W 2012 została otwarta szkoła podstawowa dla 400 dzieci.
Przedszkola
Wychowanie dzieci i pomoc rodzinom w tej misji postrzegamy jako jedną z najważniejszych form pracy apostolskiej. Staramy się o to, aby pomoc w rozwoju dziecka stawała się jednocześnie okazją do ewangelizacji zarówno dziecka, jak i jego rodziców. Siostry starają się też o to, aby wzmacniać więzi rodziców z dziećmi poprzez różne formy kontaktu (itp. organizowanie spotkań, festynów, przedstawień, wspólne wyjazdy) i wspomagać rodziców w pracy wychowawczej przez pomoc fachową.
Siostry pracujące w przedszkolach odczuwają potrzebę sprecyzowania zasad wychowania w oparciu o myśl pedagogiczną m. Urszuli, dlatego też powoli powstają w różnych krajach wspólne programy wychowawcze dla przedszkoli. Jest to bardzo ważne wobec naporu pluralistycznych i kontrowersyjnych teorii wychowania. Jest to też ważne dla nas ze względu na zachowanie i rozwijanie dziedzictwa urszulańskiego, przekazanego nam przez Matkę Założycielkę. Takie programy powstały itp. we Włoszech i w Argentynie, powstają obecnie w Polsce.
Domy dziecka
W Polsce Zgromadzenie prowadzi dwa domy dziecka: w Otorowie dla ok. 20 dziewcząt i w Lipnicy Poznańskiej dla ok. 30 chłopców;
w Tanzanii, w Dodomie, siostry prowadzą od 1995 r. dom dla dzieci – sierot po rodzicach zmarłych na AIDS (przebywa w nim 50 dzieci w wieku od kilku miesięcy do 20 lat); dom utrzymuje się z darowizn i adopcji na odległość; jest prowadzony przez siostry Tanzanki, z pomocą kilku osób świeckich; inny dom dziecka znajduje się w Rombo-Leto koło Moshi. Przebywa w nim ok. 60 sierot.
Domy akademickie, internaty i stancje
Wychowanie dziewcząt i pomoc im w przygotowaniu do zawodu i do życia w społeczeństwie jest jednym z ważnych elementów naszego charyzmatu. Jedną z form tej pracy jest tworzenie internatów i stancji dla młodzieży akademickiej lub współpraca w tym zakresie z innymi organizacjami:
w Polsce: dla studentek (i studentów): Poznań, Słupsk, Lublin, Kraków, Warszawa, Młociny pod Warszawą, Łódź – ul. Czerwona, administracja i praca duszpasterska w domach akademickich KUL; dla uczennic i uczniów szkół średnich i podstawowych: Pniewy, Augustów;
poza Polską: w Rzymie: Santa Maria (na Ricotti), Jyväskylä (Finlandia), Morogoro-Kola (Tanzania), Lyon (Francja), Monachium (Niemcy) – domy dla młodzieży organizacji IN VIA na Goethe- i Klarastraße; Issuna (Tanzania) – internat dla dziewcząt ze szkoły zawodowej; dla uczennic i uczniów szkół średnich i podstawowych: Mkiwa, Itigi, Issuna, Mweka, Morogoro (Tanzania);
Pod naszą opieką pozostaje w sumie około 2000 studentek i uczennic. Staramy się, aby ta opieka nie ograniczała się do zapewnienia tylko bezpiecznego miejsca pobytu i utrzymania, ale by była jednocześnie okazją do pracy wychowawczej i formacyjnej w zakresie przygotowania do życia i kształtowania dojrzałych postaw religijnych.
Świetlice i pozaszkolna pomoc dzieciom
Jest to praca podejmowana przede wszystkim w Polsce i nadal ogromnie potrzebna ze względu na ubożenie społeczeństwa i coraz większą liczbę dzieci, wychowujących się praktycznie na ulicy.